joi, 18 aprilie 2013

Să se dea siguranță să ajungă la toată lumea

Wachauring
Aşteptările mele fuseseră înşelate. Deşi avea acea terminaţie aproape mistică, WachauRING este mai mult un centru de pregătire, decât un circuit. "Pregătire pentru ce?" am întrebat eu uşor naiv şi destul de masochist, având în vedere că ştiam că o să mă doară răspunsul.

Şi răspunsul a venit sec ca o lovitură de ciocan în cap: în Austria cursurile de siguranţă (condus defensiv) sunt OBLIGATORII după ce îţi iei carentul de conducere. Sunt 9 centre ca cel de la Wachauring în toată ţara, toate sub coordonarea ÖAMTC, ACR-ul austriac. În fiecare an participă 120 000 de persoane, din care jumătate sunt proaspeţi posesori de carnet. Un curs de o zi în care se învaţă poziţia corectă la volan, frânare, frânare şi evitare, rulare pe suprafeţe ude, controlul maşinii în situaţii limită şi alte lucruri, în general utile pentru sănătate.

Nenorocitul de instructor ÖAMTC avea un zâmbet relaxat şi uşor mulţumit în timp ce îmi răspundea. Probabil că ştia că mi-a zguduit bine lumea, cu ţară mea plină de maşini cu centurile prinse prin spatele scaunului pentru a "păcăli" senzorul. 

Orice comparaţii sunt inutile, enervante şi, în final, deprimante. Vă rog nu cădeţi pradă tentaţiei, nu vă gândiţi cum se ia carentul la noi şi ce aţi învăţat în timpul şcolii de şoferi. Sau ce programe de siguranţă are ACR-ul. 

Pentru curioşi care vor să ştie mai multe despre training, un film pe youtube aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu