duminică, 22 iulie 2012

Lecţia de presă şi ştiri de la Hollywood

Good Night, and Good Luck.
Presa este viaţa mea. Nu lucrez în presă, lucrez cu ea. Şi îmi doresc o presă mai bună, pentru că aceasta este obiectul principal al muncii mele, partenerul meu. Fără presă, meseria mea de PR nu se justifică. Cu o presă mai bună şi eu îmi pot face treaba mai bine.

Acesta este motivul pentru care vreau să vă recomand două filme despre ce ar trebui să însemne presa şi ştirile. Sunt modele de care avem foarte mare nevoie, mai ales acum, în momente politice atât de tulburi.

Este vorba de două filme senzaţionale despre a face presă cu pasiune şi fără compromisuri. Şi coincidenţa face ca în amândouă să joace Jeff Daniels.

Primul film este un lung metraj al lui George Cloony, Good Night, and Good Luck, despre cum curajul şi integritatea pot să lupte cu şi să corecteze establishmentul politic. O poveste reală care s-a întâmplat cu atât de atât de mult timp în urmă, încât acum pare doar o legendă.

Al doilea este noul serial HBO - The Newsroom. Scris senzaţional, cu dialoguri savuroase şi inteligente despre oameni care funcţionează după principii. Pe cât de rar, pe atât de revigorant. Tocmai am văzut episodul 4 şi, foarte mişcat, am pus mâna pe tastatură să vi-l recoamnd cu mare căldură. Mai multe detalii despre când îl puteţi vedea pe HBO România, aici: http://www.hbo.ro/series/the-newsroom-ep-06_-73169

Închid cu încă două filme senzaţionale despre puterea presei:
All the President's Men - despre scandalul Watergate sau despre cum se "dă afară" un preşedinte în USA.
Wag the Dog - despre cum poţi să-ţi păstrezi postul de preşedinte cu ajutorul presei.

A... şi în amandouă filmele joacă Dustin Hoffman.

Dacă mai aveţi ceva recomandări...

3 comentarii:

  1. Alex, din pacate, ce iti doresti se numeste utopie in tara noastra. Si asta ti-o spune unul care a lucrat ceva ani in presa...

    RăspundețiȘtergere
  2. State of Play, cu Russell Crowe, Ben Affleck, Jeff Daniels (în rol de "jigodie")...

    RăspundețiȘtergere
  3. Aşa cum bine observase cineva, mai trebuie adăugat "Frost/Nixon". Şi eu am uitat de "The Haunting Party". Mie, personal, "State of Play" mi s-a părut mai mult un film poliţist...

    @Bogdan - ştiu că e o utopie. Dar e o utopie care merită urmărită.

    RăspundețiȘtergere