sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Havatar

În momentul în care scriu, Avatar îşi păstrează locul întâi în topul saptămânal box office în America şi în lume. Sunt puţine filmele care să capteze atenţia publicului în aşa măsură, încât să ocupe prima poziţie în topul încasărilor pentru mai mult de două saptămâni consecutive. Avatar se află acum la a şasea săptămână şi nu cred că va fi ultima.

Avatar este un film revoluţionar. LCD-ul de 32 inch mi s-a părut un ecran minuscul de telefon după experienţa fantastică IMAX. Din păcate a fost o experienţă românească, cu subtitrări complet dereglate. Fără ochelari, imaginea se vedea dublată şi subtitrarea clară. Cu ochelari subitrarea apărea "mişcată". În plus era prea mică şi era prea jos. A fost clar o improvizaţie ieftină. În plus, mi s-a părut ciudat pentru IMAX că proiecţia nu a acoperit tot ecranul.

Din punctul meu de neacceptat pentru un film care este o experienţă vizuală totală. Păcat că improvizaţia românească mi-a dat motiv de cârcoteală.

Concluzia mea, la o lună după vizionarea din IMAX, este că Avatar nu este un film. Este parcul de distracţii din sala de cinematograf - povestea trece în plan secund, importantă devine experienţa de moment. Cu mişcarea asta Jame Cameron deţine primele două filme din topul încasărilor mondiale. Incredibil, pentru un regizor care are numai vreo 10 filme artistice la activ...