miercuri, 30 septembrie 2009

Blogul lui Zaha Hadid

Cunoştinţele mele despre arhitectură se reduc (din păcate) la clasicii Gaudi, Calatrava. Mai sunt arhitecţii pe care îi descopăr prin munca mea, pentru că BMW are mai multe construcţii semnate de arhitecţi renumiţi. Aşa am aflat de Zaha Hadid, cea care a desenat mega-premiata fabrică BMW de la Leipzig. Pentru mai multă culoare vă mai spun că Zaha Hadid este o irakiancă cu studii şi carieră la Londra.

Dar nu despre ea sau despre opera ei vreau să vă vorbesc. Ci de faptul că i-am descoperit blogul. Desigur, e mai mult "corporate" decât personal, dar mă fascinează ideea că pot să interacţionez atât de uşor cu astfel de oameni, deşi "pe viu" nu o să am şansa niciodată să-i cunosc. De asta îmi place internetul, de astea îmi plac blogurile, twitter şi alte lucruri "2.0"! Trăiască! Dacă vă întrebaţi cum arată un blog de arhitect faimos - iată: http://zahahadidblog.com/projects/2007/06/11/bmw-central-building

P.S. Luni am fost la Leipzig, la lansarea internaţională de presă BMW X1. Şi am reuşit să arunc şi o privire spre uzina BMW. Zaha Hadid a făcut mult mai mult decât o clădire unde se fabrică maşini, este foarte spectaculoasă. În acelaşi timp mi se pare fascinant că toată construcţia nu este folosită ca locaţie pentru evenimente, concerte, expoziţii, conferinţe. Poate să pară design "irosit", dar este doar locul unde se construiesc BMW-uri şi prin asta cred că este una din cele mai frumoase fabrici din lume.

4 comentarii:

  1. cine este cel mai tare seremeeeet nenenenene

    RăspundețiȘtergere
  2. Irakiancă care. Irakian_că care. Irakian că_care. Irakian căcare.
    Nu e bine deloc. Deloc deloc!

    Da-mi place ca scrii cu diacritice. Mereu am avut o dambla cu asta si acu ete, scriu fara ca nu mai am tastatura cu layout RO :((.
    Ai pup iu fah!
    D.

    P.S. De fapt nici nu e Irak, e Iraq!

    RăspundețiȘtergere
  3. @anonimul din irak. eu zic ca la românia e "iark". si pe site-ul ministerului de externe e la fel, stiu ca m-am enervat si am cautat.

    cat de cacofonie, am mancat-o... acum am corectat-o.

    dar ce face fata va place sau va luati numa de c-uri si k-uri?

    RăspundețiȘtergere