duminică, 4 octombrie 2009

L-am văzut de 3 ori!

Îmi place să mă duc la cinema. E o atmosferă specială care nu poate fi egalată de ecranul de acasă -combinaţia aia unică de ecran mare, sunet puternic şi reacţiile sălii... Dar până acum nu am mai fost niciodată de două ori la acelaşi film. Până acum.


Săptămâna trecută am fost a treia oară la "Inglourious Bastards". Şi cred că m-aş duce în fiecare seară. Tarantino a construit o poveste genială, cu grijă dementă pentru detalii, momente de suspans adevărate, foarte mult umor. Şi, cel mai important, este o poveste care te ţine prins până la final, fără momente previzibile şi plicticoase.


Nu cred că am mai vazăut de mult atât de mulţi actori la un loc jucând atât de bine (Christoph Waltz are pregătit un Oscar, clar). Şi mai plăcut este că sunt puţin cunoscuţi. Iar muzica, muzica... Ennio Morricone dă savoarea unui western clasic şi David Bowie - Cat People (Putting Out the Fire) creează momentul de tensiune maximă. Sunt momente când am impresia că fimul a fost făcut pentru muzică.


După trei vizionări am ajuns deja la aprecieri filozofice despre mesaje mai ascunse. Dar nu despre asta e vorba, astea sunt un fel de bonus (dacă există cu adevărat). "Inglourious Basterds" este Entertainment. Cel mai bun. Punct. Tensiune, umor şi o desfăşurare a poveştii care a absorbit sala total, de fiecare dată. Dacă nu aţi văzut "Inglourious Basterds" la cinema, sunteţi...

5 comentarii:

  1. ...mame cu copii? ca altfel nu imi inchipui ce as putea fi.
    hmmm...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie a doua oara cind l-am vazut mi s-a parut prea lungit, prea lalait. A fost si un moment previzibil, ala cu pantofu. Am citit si Trivia si mai ales Goofs pe IMDB, mi-am mai schimbat un pic parerea (in rau).
    Betun a fost nenea Waltz vorbind fara accent nemtzesc celelalte 3 limbi din film. Si nu numai pentru asta.
    Ce nu am vazut deloc este faza cu nenea care alearga cu mitraliera prin beciu ala sau ce o fi fost el si care se poate vedea in trailer. Am vazut si District 9 si la fel, lipsea o faza din trailer. Deci cred ca la noi (inca) se taie din filme. Ca n-am gasit nicaieri referinte ca ar fi fost taiate la montajul final.
    In afara de ecranul mare si sunetul puternic, dau un mare minus sincronizarii peliculelor si publicului care are reactii puerile (cu exceptia unui nene care i-a spus nevesti-sii: uite asa o sa te string si io de git pe tine cind ajungem acasa!) adica se minuneaza cu voce tare ca tanti gaseste pantofu in buzunar la neanea arScharSch, aplauda la sfirsit ca la teatru (obicei amendat chiar de codul bunelor maniere), dau un minus si celor care vorbesc in timpul filmului si deranjeaza oamenii (erau un tip si o tipa care nu intelegeau cum s-a prins SS-istu de la circiuma ca ala e inglez si au discutat despre asta vreo 2 minute) etc. ca mi-e lene sa-mi amintesc si ma enervez amintindu-mi.
    In concluzie e un film care merita vazut, este "entertaining", dar departe de a fi profund.
    A 3-a oara chiar nu l-as mai vedea. Poate peste un timp, la un maraton Tarantino, ceva.
    Hai ca ti-am umplut blogu cu prostiile mele.
    Ai pup iu fah!
    D.

    RăspundețiȘtergere
  3. pai bine, stimabile, sa nu anunti populatia ca am devenit vecini de blog(spot)?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim - pentru mine filmu' e enteraining pur, parerea mea.

    @Andra - pai m-am apucat si nu prea. nu prea am scris inca si nu prea sunt increzator ca pot sa scriu interesant.

    RăspundețiȘtergere
  5. http://www.imdb.com/name/nm0910607/awards
    A luat nenea Walts Oscaru!

    RăspundețiȘtergere