luni, 7 decembrie 2009

"The Economist" despre cine se impune în media

Cum evoluează media pe timp de criză şi cine prosperă? "The Economist" publică un articol foarte interesant despre cine supravieţuieşte mai bine pe timp de criză în media.

Se pare că piaţa media devine o lume a extremelor, unde succes au produsele de nişă şi liderii de piaţa. Exemplu cel mai elocvent vine din presa scrisă. Pe de o parte rezistă bine publicaţiile cele mai puternice - NY Times sau WSJ, apetitul publicului pentru "branduri consacrate" rămâne încă foarte mare. Pe de altă parte nişele au câştiguri bune în ciuda unui tiraj mic, pentru că publicul este dispus să plătească mai mult pentru publicaţiile specializate.

Modelul se aplciă şi în cinematografie, muzică sau producţia de programe TV. Se pare că peste tot piaţa se orientează către "bestseller" şi către nişe care devin tot mai variate (susţinute de tehnologie).

Articolul este fascinant şi mai sunt ascunse câteva chestiuni interesante. De exemplu, de ce cărţile "bestseller" sau filmele "blockbuster" au mereu rating mai bun decât cărţile sau producţiile de nişă. Un fenomen foarte interesant pe care vă las să îl descoperiţi citind articolul:
http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=14959982