miercuri, 13 iulie 2011

"The Economist" despre viitorul ştirilor

"The Economist" publică un cover story despre viitorul ştirilor, ziarelor şi confruntarea dintre internet şi print. Pentru toţi care au legătură cu PR-ul sau media, e ceva ce trebuie citit. De vreo două ori. Şi e la fel de important pentru România, ca pentru orice alt colţişor de pe glob.

Nu ştiu cât va fi disponibil free pe site, dar deocamdată puteţi citi toată treaba aici: http://www.economist.com/ideasarena/news

Singurul lucru care mă doare este că în/pentru presa din România se vorbeşte aproape exclusiv de bani, dar nimic despre conţinutul de calitate, cine îl face, cum şi, bineînţeles cine îl plăteşte.

Vreau să ştiu părerea voastră- moare printul? când? mai repede la noi sau la ei? Ce e de făcut? Mai contează pentru voi conţinutul de calitate sau doar audienţa? Se anunţă TV-ul ca următoarea victimă a internetului după print? Se sufocă toate ştirile prin tabloidizare? Scenariile voastre pre-apocaliptice aici: ................................

Sunt multe teme existenţiale dureroase şi ar fi rost de o partidă bună de leapşa. Ridic mănuşa pentru Orlando, Catălin Mihăilă, Comănescu, Moise Guran, Buhnici, Vlad Petreanu, Mircea Mester. Andreea, ai legătura...

P.S.: Revin pe blog după un an! Uraa! Hotărât, dar la mine hotărârea durează 15 minute.

2 comentarii:

  1. 1. Moare printul?
    R: Da, daca vorbim de printul cotidian quality din Romania. Tabloidele vor rezista mult timp de aici inainte.

    2. Cand?
    R: In max 2 ani nu stiu daca vom avea mai mult de 1 titlu quality in Ro, si ala la standarde mai joase decat ce gasesti acum in cele mai slabe pagini ale cotidienelor quality de la noi.

    3. Mai repede la noi sau la ei?
    R: Who the fuck cares? La noi, la noi...

    4. Ce e de facut?
    R: Nimic. Nu e nimic de facut. N-o sa dea nimeni 4 lei pe un ziar de 18 pagini in care citesti traduceri si adaptari proaste din presa din afara, iar cei 3-4 editorialisti care merita cititi sunt deja gasibili online, deci...

    Cercul virtuos care ar trebui sa existe e imposibil de repornit. E nevoie de un nebun care sa aiba 10 milioane de euro pe care sa-i sparga pe un ziar quality in care sa stranga cei 10-15 oameni din presa scrisa care chiar au talent cu carul si sunt experti in ce scriu, care sa aduca idei noi, continut propriu si analize relevante. E nevoie de un sistem de distributie propriu, e nevoie de parteneri de advertising care sa inteleaga ce inseamna publicul quality samd. Nu gasesti asa ceva in Romania...

    5. Mai conteaza continutul de calitate sau audienta?
    R: Pentru mine conteaza, pentru 90% dintre marketingii pe care ii cunosc si in special pentru corifeii bugetelor de publicitate, nu.

    6. TV, urmatoarea victima?
    R: Nu, cel putin pentru urmatorii 5 ani. Dupa ce se integreaza cu internetul, mai vedem.

    7. Se sufoca toate stirile prin tabloidizare?
    R: La noi, da. La ei, poti citi inca linistit IHT, NYT, Times, Economist samd fara sa te lovesti de tabloidizare. Si la noi mai sunt exemple...

    Scuze ca am ridicat manusa dar astea sunt opiniile mele si ma bucur sa-ti poluez blogul cu ele :)

    RăspundețiȘtergere
  2. La aproape problemele tale, Patriciu a găsit un răspuns. Are inclusiv propria reţea ţeapănă de distribuţie - mic.ro. Eu cred că mulţumită ambiţiilor lui şi a altor moguli de presă, o să avem în continuare print quality şi în România (poate mai mult de formă, decât de calitate adevărată).

    Cred că salvarea ar putea veni din partea oamenilor de marketing care să înceapă să pună preţ pe calitate. Nu ştiu însă când şi de ce s-ar întâmpla aşa ceva.

    p.s. Îmi pare rău că abia acum apare comentariul tău, abia acum l-am găsit tocmai în spam. Încă învăţ treaba cu blog-ul.

    RăspundețiȘtergere