marți, 17 noiembrie 2009

Eu cu cine votez?

La mine ecuaţia e oarecum simplă. Micul legionar din mine (deşi e fooarte, foarte mic) nu vrea să iasă PSD-ul sub nicio formă. Nu pot să îi iert niciodată pentru anii 90. Avem nevoie de echilibru stânga-dreapta, dar pentru mine PSD nu este social-democraţie, înseamnă alegeri furate, înseamnă mineriade, înseamnă că nu o să aflăm niciodată ce e în spatele dosarelor securităţii, cine sunt torţionarii şi adevăraţii comunişti, înseamnă că încă nu ştim adevărul despre 50 de ani din istoria noastră. Avem nevoie de echilibru stânga-dreapta, dar pentru mine opţiunea PSD nu există.

Nici în Băsescu nu mai cred. Pentru că în tot timpul ăsta a arătat că nu poate să susţină o alianţă cu PNL-ul. Nici în Antonescu nu îmi pun speranţe - consider ca nu este suficient de puternic şi victoria lor (deşi imposibilă) ar fi o reţetă aproape sigură pentru o alianţă PNL-PSD. Şi vorbeam de alianţă pentru că asta este singura soluţie funcţională de guvernare în acest moment - din punctul meu de vedere. Un guvern minoritar, oricare ar fi acela, nu îl văd să funcţioneze.

Aşa că...

În primul tur o să votez cu PNL, în speranţa că fără Băsescu şi Tăriceanu va exista întelegere între cele două partide cu orientare de dreapta. Şi în turul doi o să votez cu Băsescu, pentru că dispreţul meu faţă de PSD e visceral şi pentru că Geoană este un candidat lipsit de orice urmă de carismă şi credibilitate. La dracu! Este mai fals ca Andreea Marin.

Şi după alegeri o să încerc să emigrez. Dar nicio ţară normală nu cred că mă vrea...